woensdag 18 januari 2017

Bang in het donker ...



Tijdens de les Nederlands verwoordden de leerlingen hun emoties rond bang zijn in het donker in een gedicht. Hieruit volgden prachtige resultaten die jullie op de foto's kunnen nalezen.
De zesdeklassers verkozen het gedicht van Warre (zie hieronder) als het beste!



Oh nee donker

Ik moet gaan slapen
nu ben ik bang van reuzerapen.
Ik kom in de donkere gang 
en ik ben heeeeel bang.

Ik moet de trap op
maar ik zeg tegen mezelf STOP!
Straks doet Mauro mij verschieten.
Of wordt ik aangevallen door rode bieten.

Ik loop rustig door en ...
Hu! Wat is dat dat ik hoor?
Misschien een spook of een man met een geweer.
Straks schiet hij me neer.
Ik probeer me te verstoppen
maar straks zie ik nog afgehakte koppen.

In de badkamer poets ik mijn tanden
en was ik mijn handen.
Ik loop naar mijn kamer
maar zo donker.
Straks valt een tafel op mij.
Oh nee!

Happy Birthday to Yentl

We wensen onze Yentl een FANTASTISCHE verjaardag toe! Dikke proficiat! Geniet van je dagje! Veel liefs van juf Anne en klas 6