maandag 30 januari 2017

Poëzieweek



Op de laatste donderdag van januari ging traditiegetrouw de poëzieweek van start. Ook onze school nam hieraan deel!

Pauline & Ilona: 
Op die dag haalde meester Maarten zijn gitaardoos boven. We dachten dat hij een liedje zou spelen, maar nee hoor! De doos was gevuld met woordkaartjes. 
We mochten per klas 3 woordjes trekken. Onze 3 woorden waren: reis, speeltijd en salontafel. Drie woorden die totaal niets met elkaar te maken hebben.
Met deze 3 woorden kregen we de opdracht om een gedicht te schrijven. Zo ging het ook bij alle andere klassen. Het was best moeilijk maar we zijn trots op ons resultaat!
Hieronder/ -boven kan je het gedicht lezen / horen.



Superheld
Wat smaakte lekker die stroopwafel
tot ik viel op die harde salontafel!
Het was een luide knal
ik leek net een stuiterbal.

Voorbij gaat die speeltijd zonder mij
allemaal door die valpartij!
Ik moet van mijn moeder binnenblijven
Wat kan ze toch overdrijven!

Dromen is het enige wat ik nu kan doen
daarin ben ik echt wel een kampioen.
Dromen van snoepen en koeken,
op reis tegen een lage prijs,
rijden in een auto zonder dak met mijn nieuw carnavalspak.

Ring daar gaat de bel
Wat ging die tijd toch snel.
Dat mijn kop maar snel herstelt!

Nooit meer waan ik mij een superheld.


Happy Birthday to Yentl

We wensen onze Yentl een FANTASTISCHE verjaardag toe! Dikke proficiat! Geniet van je dagje! Veel liefs van juf Anne en klas 6